Nostalrius Vanilla-WoW

Hem Forum Övrigt Nostalrius Vanilla-WoW

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    ProfilbildNirvana
    Deltagare

Tänkte eftersom Måns verkar intresserad utav det som händer med Nostalrius och Blizzard så kan jag tilläga lite saker.

Vad jag vet, så har inte Nostalrius teamet mött Blizzard ännu. Dom ska dock ha ett möte med dom denna eller dom det var nästa vecka vad jag fick höra nyligen.
    Däremot så finns det ännu en privat server uppe nu, Det är inte Nostalrius teamet som har hand om projeket, utan denna grupp heter Kronos
    men dom som sköter servrarna heter Twinstar och kommer ifrån Tjeckien.

Däremot så finns det en vlog från Mark Kern (tidigare anställd hos Blizzard). Och han har träffat Mike Morhaime och lämnat in denna namnlista som Nostalrius folket hade gjort precis innan dom la ner servarna.
    Mer info från Mark och Mike Morhaimes möte hittar ni på denna vlog

Jag spelar just nu för fullt på Kronos2 servern, det finns just nu 2st servrar uppe. Ena heter Kronos1, och den andra heter Kronos2. Skillnaden på dessa servrar är XP’n. På Kronos2 är det x1 XP, alltså standard XP. Medans på Kronos1 är det x7 XP vilket betyder 7 ggr så mycket mer XP än standard.

Om ni är sugna på att spela lite vanilla wow igen, så rekommenderar jag att ni väntar ett tag. Det är många spelare runt om i världen som spelar på Kronos2 servern just nu, och så fort t:ex amerikanerna börjar logga in i spelet, så kan det lagga det nå så kopiöst, det kan även leda till att servern går ner.

Dom har just nu flyttat servern från Sverige till ett annat land (dom vart extremt DDosade för ett par veckor sedan) och inväntar någon form utav hårdvara. som ska enligt dom, kunna utlova spelarna den stabilitet och känsla som Nostalrius teamet gav ut.
    Vad det är för slags hårdvara dom väntar på kan jag tyvärr inte säga, eftersom jag inte vet exakt vad :). Är ingen expert inom detta område, utan denna info är något som Kronos-teamet själva har gått ut med på Reddit & Twitter.

Jag ber om ursäkt på förhand för eventuella särskrivningar, missade tecken, eventuell fel info etc etc. Jag skrev detta lite fort medans servern var nere 🙂

Ha en fortsatt trevlig dag, och lycka till Johan framöver!

Mvh

// Rikard

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

En podcast om allting overkligt – spel, film och tv.