Recensionstråden

Hem Forum Spel, film och TV Recensionstråden

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ProfilbildLundberg
    Deltagare

Recensera spel ni spelat, filmer/serier ni sett, böcker ni läst etc!

Thief
    Har inte spelat original-triologin, men många verkar besvikna på det senaste spelet för att det inte levde upp till förväntningarna.
    Själv tyckte jag att det kändes väldigt mycket som Deus Ex: Human Revolution , vilket kanske inte är så konstigt då det är samma studio som gjorde de båda om jag fattat det hela rätt. Smygmekaniken kändes dock bättre i Deus Ex, vilket är synd då samma mekanik skulle vara behövligt i Thief.
    Huvudstoryn var riktigt intetsägande och efter ett tag slutade jag helt enkelt att bry mig. ”Uråldrig kraft som hotar hela vår existens” -tjafset är så gammalt vid det här laget.
    När jag gjorde sidouppdrag och smög omkring i folks lägenheter och hus för att själva tavlor, smycken, böcker etc. kände jag att det skulle varit detta spelet skulle handlat om. Parkouren var riktigt skoj emellanåt när man hoppar mellan hustak och gömmer sig i gränder. Synd bara att staden är uppdelad i laddningszoner och det inte är självklart hur man kommer från ena delen av stan till den andra.
    Ljudet hade de gjort riktigt bra och stämningen var tryckande. Däremot kunde NPCerna gärna fått mer ljudfiler att använda sig då det blev tjatigt efter ett tag att för femte gången under loppet av två minuter höra hur någon skulle kunna döda för en kopp kaffe.
    Grafiken var hyfsat fin den också och ett stort plus för mantel-stöd, vilket är tacksamt för oss med AMD-kort. Jag skulle gärna sett staden under andra tider på dygnet än bara på natten, vilket man får göra under den korta tutorialsekvensen.
    Det var trots brister ett ganska kul spel som hade kunnat bli bättre om man lade fokus på annat.

Svag rekommendation /10

Profilbildjbergenstrahle
    Deltagare

Tumme upp för en recensionstråd! Svaga minnen från nått demo på första Theif för en mindre evighet sedan. Inte kört någon annan i serien. Gillar dock Deus EX: HR. Mest pga atmosfär/stämning/narrativ i SCI-FI miljö, tror inte jag skulle uppskatta Theif på samma sätt, och väntar nog snarare in nästa del i Deus Ex serien 🙂 Eller för den delen Dishonored

(btw, det är väl ok att kommentera i recenssionstråden? måste ju få lite feedback i den också)

• Det här svaret redigerades för 3 år, 10 månader sedan av Profilbildjbergenstrahle.
    ProfilbildLundberg
    Deltagare

Ja, kommentarer och diskussioner uppmuntras!

Jag har inte spelat Dishonored, men jag får lite intrycket att det är ett Thiefliknande spel, fast ett jag skulle uppskatta mer. Uppskattar Steampunk och Viktoriansk setting 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

En podcast om allting overkligt – spel, film och tv.